EllenKarin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellen Hörnell - 29 augusti 2011 19:55

I morgon åker jag på klassresa till Lurö!! Det ska bli såå kul!! :D Vi ska till och med åka med en vikingabåt (?!) Så jag har mest packat och funderat över packningen så jag inte glömt något den senaste timmen :) 

Har i varje fall varit i skolan idag. Än så länge känns det inte trögt att gå dit men det kanske kommer, vem vet. Vi hade matte mot slutet av dagen och jag kan inte säga att jag förstår mycket... Man förstår i varje fall att det är högre nivå på gymnasiet än vad det var på högstadiet. Hoppas att det bara är lite segt nu i början av skolåret. Jag har ju inte precis räknat matte på sommarlovet.

Jag har börjat lära mig min nya dator ny. Det är ju nämligen en MacBook och inte alls som Windows som jag är van vid. Det var lite roligt på lektionen när vi plockade upp dem för det var många som var osäkta på vart man stängde av, inklusive mig.

Kameran får nog följa med till Lurö men inte datorn. Lärarna sa att vi inte kommer behöva den där och det är u en liten risk.

Vi ses när jag kommer hem!

(här på bloggen alltså) XD

Kram!

Av Ellen Hörnell - 28 augusti 2011 21:10

Jag har en egen dator!! På De la Gardie som jag går på får man en egen dator och i fredags fick jag den :) Jag är såå glad eftersom jag inte haft en egen dator förut! 

Nu är det söndag kväll och i morgon är det skola igen. Men det känns bra :) På tisdag ska vi åka på en klassresa till Lurö och det ska bli såå kul. 

Börjar med språk i morgon och det är inte i det huset som jag brukar vara i. Hoppas bara att jag hittar dit... Så kommer vara nervös i morgon på vägen till skolan.

I dag har det inte hänt så mycket. Har varit med en kompis om nyss gick hem. Känns konstigt att vi går i olika klasser eftersom vi gick i samma förut i högstadiet. Man ses inte lika ofta längre.

Ska nog ta en lång stund till att läsa i min bok nu innan jag kryper till kojs. Vill ju vara pigg i morgon. Ska nog gå hemmifrån lite tidigare, i fall jag går fel...

Kram och god natt! 


Av Ellen Hörnell - 25 augusti 2011 16:46

Hejsan! 

Jag har bestämt att jag ska börja bogga nu igen efeter sommarpausen :) För, ja, nu har skolan börjat och jag går på gymnasiet. Gymnasiet! Det känns jätteknäppt och absolut inte som att jag är tillräckligt gammal heller. Det känns som om det är några år kvar...

Jag började imåndags och jag var supernervös! En del ettor skulle börja 8:15 och endel 9:30. Jag skulle börja 8:15 och som tur var var det en kompis som också skulle det! Så jag slapp gå själv :) 

Efter aulan var det samlingi ett klassrum för min del. Det är natur jag går nu och jag tycker att det gått riktigt bra hittills. Fick faktiskt en läxa idag men den har jag redan gjort.

Gissa var vi kommer få i morgon!! I morgon kommer vi få hämta ut åra alldeles egna datorer!! Jag har ju ignen egen dator här hemma så det ska bli såå kul!! :D:D:D


Nu ska jag gå upp och hitta på nått! 

Kram!


En bild jag ritat på datorn:

(förlåt för texten över men jag vill inte att någon ska ta den)  

Av Ellen Hörnell - 4 augusti 2011 21:40


Sommaruppehåll!


Det är faktiskt så att jag varken orkar eller sitter så mycket vid datorn på sommaren så därför har jag ett sommar uppehåll på bloggen. Hoppas att det går bra :)

Kram och hoppa att ni har en skön sommar!

  

Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Gångna år

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Ovido - Quiz & Flashcards