EllenKarin

Alla inlägg under september 2011

Av Ellen Hörnell - 25 september 2011 10:38

I går var jag och mamma till Göteborg och köpte ett piano som vi hittat på blocket :) Blocket ären väldigt bra sak!

Just nu sitter jag i soffan och ska snart äta frukost. Resten av dagen kommer jag ägna åt lite plugg. Måste räkna matte och så har jag engelska att göra.

Jag måste också spela lite klarinett.


Kram!


Av Ellen Hörnell - 23 september 2011 21:37

Halloj allihop!

Jag sitter i min säng med flisträja och raggsockar på mig. Inte för att det är speciellt kallt men det är så höstmysigt!

Förlåt att jag inte har skrivit tidigare i veckan. Jag har väl helt enkelt inte prioriterat det :( 

En ny skolvecka är nu slut och det känns som om det går väldigt fort! I tisdags var jag sjuk och var hemma från skolan. Dagen efter hör jag att de har pratat böcker på svenskan... Och jag som älskar böcker! Måste be min svenska lärare att ge mig några boktips nästa lektion ;)

Idag hade vi redovisning i samhällskunskapen om demokrati. Jag var inte så nervös och jag tror att det gick ganska bra :) Efter det hade vi gympa och slutligen skulle vi ta klassfoto. EFTER GYMPAN!! Förstår inte hur de tänkte här (!?) Hoppas att jag inte var alldeles röd i ansiktet... Men jag förvånades över mig själv på gympan. Jag är inte den personen som tränar. Rättare sagt jag tränar ingenting förutom gympan i skolan. Och ändå lyckas jag jogga 1500 meter. Stolt över migsjälv här alltså!

Efter skolan åkte jag och mamma och köpte oss var sina kängor. Riktiga reäla vandrarkängor. De är super fina och jättesköna att gå i!

       



I morgon ska jag och mamma åka till Göteborg och titta på ett digitalpiano. Hoppas verkligen att vi kan köpa det! 










Igår var vi till pappa och plockade äpplen. Jag har mitt egna träd där som jag planterade när jag var liten och som morfar sedan ympade. Det är sorten Aroma och nu var det två äpplen som var klara! Självklart gick jag ut och tog kort på dem!

   


Bjuder på en liten bild på mig också. Mössan har kommit fram :D

Kram!   


Av Ellen Hörnell - 16 september 2011 22:24

Idag i tidningen stod det om stickgrafitti. Vet ni vad det är? I stället för att spreja fula saker på betongväggar eller i värsta fall på hus, så stickar man eller virkar saker som man sätter upp i stan. Tex runt en lyktstolpe. Detta har nyss kommit till min stad och jag har blivit riktigt sugen på att göra något :D För jag tycker att det är skitsnyggt! Visserligen har jag min tröja att sticka på men man behöver ju inte göra en så stor sak att sätta upp! 

I morgon åker jag till Liseberg med tonårsscout! Det ska bli superkul! Vi ska åka vid 9 tiden och när vi kommer hem vet jag inte.

   



Nu ska jag sova för jag ska gå upp lite tidigt i morgon :D 


Kram!


Av Ellen Hörnell - 12 september 2011 19:58

Ett stort glas mjölk och negelska glosor. Mjölken: inte så dumt, Glosor: kan jag vara utan idag. Men men måste lära mig dom till i morgon och då hittade jag den mest fanstastiska hemsida om man vill lära sig sina glosor! :D Glosboken.se!! Suveränt, prova det. Det är gratis att vara medlem och helt plötsligt kan du dina glosor, magiskt! :O

     Hör att det är idol på teven nu... Men jag har lovat mig själv att kolla lite på historialäxan också. Kuligt!

Hittade några bilder på kameran som jag redigerade. Lite kul måste man ju få ha :D

.Har inte lyckats instalera photoshop i min dator men det finns ett litet redigeringsprogram där man i varje fall kan leka med färgerna :D  


Kram!    





Av Ellen Hörnell - 12 september 2011 18:41

Är det kanske dags för en ny headaer snart? Vet inte, kanske blir någon om jag har tid vill säga. Skulle vara kul med en lite höstigare kanske och med lite nyare bilder :D Aja, ni får väl hålla utkik.


Har haft studieda i dag i varje fall :D Det har varit såå gött! Slippa gå upp tidigt på morgonen när man hör att de andra i huset går upp. Det var nämligen bara gymasiet i min kommun som hade studiedag. 

Var med klassen på bowlinghallen och jag som trodde att jag inte var så bra på bowling! Jag slog typ 5 Strajkar!! (stavning?) Sedan gick vi och åt på pizzeria. Mums!   

Nu ska jag ta och repetera mina engelska glosor och spåna om vad jag ska skriva om i historian.

Ha det bra!

Kram!    


Av Ellen Hörnell - 11 september 2011 20:02

I morgon har jag studiedag och då blir det bowling med mina kära klasskompisar! Det blir roligt det. När vi kommer tillbaka på tisdag kommer klassen splittras eftersom vi komer delas upp i tre klasser i stället för två... 

Denhär helgen har varit ganska lugn. Inte så värst mycket läxor och det är ju bra. Igår bakade jag bröd :) Mums! Jag älskar verkligen nybakat bröd, speciellt med smör och ost och gärna ett stort glas mjölk till också, haha. Det finnsmycket man kan njuta av här i livet :D


Jag och en kompis ,som jag är på musikläger ihop med på sommaren, ska åka på en musikhelg i slutet av oktober till Uppsala! Det ska bli så kul, men väldigt spännande. Vi ska åka tåg och måste byta tåg i Stockholm, lite läskigt...


Nu är det snart höst här. Man börjar känna det när man går ut :) Det är lite kyrligare. Jag tror att jag är en typ av höstmänniska. Det är så mysigt med hösten med alla färger och att det blir lite kallare tycker jag bara är skönt. Tänk att sitta inne med en kopp te efter att ha varitt ute. Ååå, va mysigt!! 

Kameran är också väldigt rolig att andvända på hösten. Det blir finfina bilder :D 

Har jag skrivit att jag börjat om på min tröja? Ni vet pippitröjan som jag ändrat färgerna på? Jag kännde att jag hellre ville göra den klassiska röd/blå/vit. Så jag repade upp ALLT. Nu har jag snart stickat så långt som jag hade stickat förut :) Heja mig! Så det tror jag att jag ska ta och göra nu, Sticka!! 


     Kram!

Av Ellen Hörnell - 4 september 2011 10:30

Jag har ganska nyss vaknat och sitter fortfarande i sängen. I dag är det söndag och jag vet inte riktigt vad som ska hända idag. Jag har lust att baka något tror jag :) 

I torsdags kom jag hem från Lurö med klassen. Vi hade det jättekul! Tittade på fåglar, såg havsörn, letade efter småkryp i vattnet med vadarbyxor. När vi åkte dit med vikinga båten var det skyhöga vågor. Man trodde att båten skulle välta och lärarna sa att det var de högsta vågorna de varit med om när de åkt till Lurö.  


Här kommer lite bilder:    Det var några bilder :)

Nu ska jag äta frukost!

Kram!










Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Gångna år

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Skapa flashcards