EllenKarin

Alla inlägg under januari 2011

Av Ellen Hörnell - 30 januari 2011 21:12

Då var det söndags kväll igen och med skola i morgon. Men som jag sagt förut så känns det bara lite jobbigt jusst nu och inte i morgon :) Har fått lite hemska förkylningstecken. Ont i halsen och öronen. Inte bra! 

Veckan framför mig är ganska lugn förutom matteprov onsdag och fredag. Hoppas värkligen att det går bra!

Vi har hållit på och renoverat mitt rum i huset i stan, dit vi flyttar till sommaren, och nu är det klart!! Äntligen och det blev skitsnyggt! Kommer lägga ut en före och efter bild någon dag när jag får tillfälle att ta "efter" kortet! Får ta och lägga ut en ritad bild snart! Det har jag ju inte gjort än, hihi.


Blir nog rätt tidig kväll i dag så att man är pigg denna vecka!

God natt!  

Av Ellen Hörnell - 30 januari 2011 16:37

Hej!

Det blev lite bakat idag som ni ser. Fick sådan lust att göra något riktigt onyttigt, det måste man ju få göra ibland. Och det bästa var att äta dem med ett stort glas mjölk. Jag älskar mjölk! Det är nog den godaste drycken jag vet! Nu var ju detta ganska onyttigt så helt enkelt ta och baka nyttiga matbröd någon dag. :)

Det var till kyrkan i morse också. Det var länge sedan jag gick dit kändes det som, så det var lite skönt att komma dit tyckte jag.

Jag mamma, Robert och Julia gick en promenad till stora kyrkogården i stan förut. Det var så fint vid minneslunden och jag tog ju självklart med mig kameran och knäppte några bilder. (När har jag inte med mig den när vi går ut?)

Det var min söndag och hoppas att du också haft en gó helg!

Hej svejs!  

     


 

Av Ellen Hörnell - 29 januari 2011 17:56


Hejsan!

Har precis läst ett kapitel i min spanskabok. Först fattade jag inget men med lite hjälp av Google har jag nu fattat det mesta :) (hoppas jag)

Jag har fått börjat om med min tröja :( Det blev helt enkelt för stort. Haha. Men det är bättre att ha en tröja som passar än en som är för stor.

Resten av lördagen blir att sticka och bara mysa! :) 

Nu är det fler som vill ha datorn så det blir att stänga av. 

Hejdå och trevlig lördag!   


  

Av Ellen Hörnell - 27 januari 2011 15:23

Då var det torsadg. Vad veckan har gått fort. Som om dagarna bara flygit i väg! Inge sovmorgon idag inte. Satte klockan på 06:15 så det var inte så roligt att höra rix morgon zoo i morse. 

Är det bara jag som inte förstår sig på håltimmar? De är bara långa och trååkiga. Först kommer man till skolan och har en timmes lektion. DÄr efter är det en timmes rast och två lektioner. Lunch och sedan en timmes rast till och slutar dagen med en timmer engelska. Om man skulle skuta upp alla lektioner så skulle jag kunna sluta vi tolv ju!

Har preis läst egenom kapitlet i SO:n om första världskriget. Ganska intresant faktist. Har skriftligt läxförhör på det i morgon...


Så an ju ett ointresant inlägg se ut av min dag. Skriver kankse mer sedan.

Hejdå


Av Ellen Hörnell - 26 januari 2011 21:28

Hej!

Det blir inte ett så långt inlägg för idag men något tror jag att jag kans krapa ihop :)

Hade go sovmorgon till kvart över nio och tog den väl till vara. Som tur är går det en buss vid en jättebra tid! 

Lämnade in gymnasiesnsökan till Syon i dag! Hoppas att det går bra, eller vad man ska säga. Men har rätt bra betyg så man kan ju hoppas.

Scout på eftermiddagen och det var kul. Spelade pingis i källaren och fastän jag hade lillebrors fem-stjärniga rack, gick det sådär. Men roligt var det.

 Såå, blev inte så långt som sagt men en liten text om min dag. Ingen bild med idag med det kan man ju inte ha varje dag XD.


Gó natt! 


Av Ellen Hörnell - 25 januari 2011 20:59

Någon mer som tycker hemskt mycket om blodapelsin? Det gör jag! Tycker att det är förskräckligt gott^^ Skalade en för en stund sedan och satte mig och läste. Läser "När jag hör din röst" och om jag ska vara helt ärlig så är dessa böcker inte riktigt något för mig. Tycker bättre om deckare, sådana som är lite spännande :)

Ska inte tjöta mer idag så jag ska sticka några varv till medans man tittar på handboll:) Trot eller ej men när sverige spelar är det anorlundaXD 

Ny design på bloggen också :)


Dagen att göra 

[x] plugga engelska

[x] Gymnasieansökan

[x] Läsa fysik

[ ] Räkna matte?

[x] Sticka

Av Ellen Hörnell - 25 januari 2011 17:41

Bilden är också från helgen och en tur med en kompis vid älven :)


Shit! Jag kan inte fatta att det är sant att jag sitter och gör min ansökan till gymnasiet. Det känns helt overkligt! För mig så kommer det bli natur-samhäll. Känns som en passande linje för mig. På De la Gardie (som är gymnasieskolan i Lidköping) så har det funnits ett program som heter Vänerprogrammet. Men det får de tydligen inte ha som ett enskillt program utan det kommer som en extra "inriktning" på natur-samhäll. Och nog thatat om det.

Dagen har varit lite seg. Hanboll på gympan och fattar inte meningen med den sporten heller. (inte någon annan sport heller för den delen) Man springer bara fram och tillbaka som en Idiot och aktar sig så att man inte får en hård träff av bollen i huvudet! 

Nu blir det att försätta med ansökan och plugga lite till! 

Dagens att göra:

[x] Plugga engelska verb

[ ] Gymnasieansökan

[ ] Läsa Fysik

[ ] Räkna matte?

[ ] Sticka! :) 


Herrå!      

Av Ellen Hörnell - 24 januari 2011 21:16

Då var det dags att börja sticka sin första tröja. Det ska bli så kul! Har suttit en stund och laggt upp 123 maskor på stickorna. Lite krongligt var det allt att hålla räkningen ^^ Färgerna ser ni ju på bilden. Den sk bli Vit med gröna och gråa ränder. Det tror jag kan bli fin i varje fall! 

Jag tycker det är roligt med bloggar som har bilder, så därför kommer det bli mycket sådant här :) Hoppas att det kan slinka in ett recept då och då också. men nu ska jag sticka ett varv till på tröjan och sen måste jag nog lägga mig rätt tidigt i dag.


Natti natti :)


  

Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Gångna år

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Ovido - Quiz & Flashcards