EllenKarin

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Ellen Hörnell - 12 april 2011 18:25

Här kommer bildbomben jag lovade er ifrån i helgen :) Blev en hel det vårbilder och längst ner en studsmattebild! Tycker det är kul att ta kort när man hoppar ^^

Men först tänkte jag skriva lite om min dag.  

Morgonen var som vanligt med spanska och gympa. Men på engelska blev det lite anorlunda.  Jag och min kompis fick göra muntliga nationella. Vi var inte förberedda på det över huvud taget! Visserligen går detju typ inte att träna något till muntliga men ändå, mentalt! Det gick i varje fall superbra! Vi hade tränat på att prata flera lektioner innan så det gick nogbra.

På NO:n var det prov i astronomi. Hade inte engagerat mig så ycket i att träna till det men det gick förvånandsvärt bra! I lågstadiet, i typ 1:an fick vi lära oss en ramsa så att man ska komma i håg alla planeterna i ordning. Jag är värkligen glad att jag lärde mig den för jag kan den fortfarande och den hjälpte mig på provet! :)

Såhär går den: "Mor Vattnar Jorden Medans Jag Sätter Ut Nya Plantor

Mor=Merkurius, Vattnar= Venus, Jorden=Jorden, Medans=Mars, Jag=Jupiter, Sätter=Saturnus, Ut=Uranus, Nya=Neptunus, Plantor=Pluto (Pluto är ingen planet men ramsan funkar ju inte utan Plantor XD)

Smart va! 

Och nu... Bilder!

     Kram!




















































Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Gångna år

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Ovido - Quiz & Flashcards