EllenKarin

Alla inlägg under mars 2011

Av Ellen Hörnell - 17 mars 2011 14:59

Hej!

Har precis kommit hem från skolan och den här dagen gick riktigt bra! Jag var ritigt snorig hela dagen men det gick att leva med. Så det känns skönt att jag börjar bli frisk igen :)

Nu i helgen skulle vi, min familj, åka till Boda borg och sedan bada på örebros badhus. Men nu är Julia sjuk så det blir inget av det. Inget som hon kan rå för visserligen men det är synd. Vi får hoppas att hon blir frisk snart så att vi kan åka :)

Sitter i stan nu nere i källaren i våran gillestuga som just nu har blivit ett kök. Ni skulle bara se hur det ser ut där uppe i köket! Allt är utrivet och jag känner int igen mig! Men det är bra att det kmmer in ett nytt kök snart :)

Ska gå upp och titta på tv nu! 

Kram!

Av Ellen Hörnell - 16 mars 2011 19:36


Då är jag hemma hos mamma igen :) Jag var ute en sväng förut i det fina vädret. Det var lite blåsigt men i solen var det vamt. Var inte ute en lång stund men den lila stunder räckte för att ta några bilder:) 

Jag vill visa en sak med bilden under. Det är en för och efter bild på en bild som jag redigerat. Se så mycket bättre bilden blir genom att bara ändra nivåerna! Nu har jag redigerat bort elkablarna men med allt annat har jag bara gjort en sak i photoshop :)

   Skillnad eller hur?


Här kommer bilder från min lilla fototur:)

              

Tänk vad naturens krafter är starka! De stackars krokusarna och snödropparna kämpar upp mot ljuset genom fåran grusgång och där det till på köpet är mest grus. Det är värkligen häfigt och något man kan tänka på. Även om det känns tufft ibland så om man kämpar så tror jag att man ändå någon gång kommer upp i ljuset igen.


Det var några bilder det:) 

Kram!

    


Av Ellen Hörnell - 16 mars 2011 13:32

Sitter och tittar på tv för tyvärr så blev det ingen skola i dag heller villket känns lite jobbigt. Är hos pappa nu i varje fall så det är ju kul:) Men sitter och snorar och hostar och har fått tillbaka trycket i öronen:(

Så, idag blir det ingen scout för mig och det kommer nog inte hända så mycket här hemma heller. Bllir nog mest tv, dator och läsning av böcker. Det känns lite jobbigt att jag missar nationella provet idag. men hoppas att jag kan göra det någon annan dag.

 

Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör!

Kram!

Av Ellen Hörnell - 15 mars 2011 18:01

Har varit hemma från skolan idag igen. Börjar bli väldigt tråkigt men hoppas att jag ska kunna gå till skolan i morgon. 

Hittade i varje fall på något att göra. Julia behövde en ny header och det var jag ju så klart villig att hjälpa till :) Så det blev en header gjord till hennes pysselblogg här.

Blev faktiskt nöjd med den och det var Julia med :) Kolla gärna in den.

Mamma har precis åkt till Malmö och kommer vara där i natt så jag kommer vara hos Pappa i natt. Han ska komma och hämta mig snart :)

Som jag känner mig nu blir det nog skola i morgon och jag behöver värkligen komma dit i morgon. Vi har nationella i Fysik och jag som varit sjuk har inte orkat träna. Aja, hela världen hänger ju inte på detta lilla prov man jag vill att det ska gå bra!


Kram!

Av Ellen Hörnell - 15 mars 2011 11:25

  Här lägger jag in headers som jag har gjort bär jaag sitter och pysslar i mitt photoshop elements 9.0 :) Det är headers som jag gjort till mig själv eller till andra. Det är mest för att visa i ungefär vilken stil jag gör mina headers. 

Endel har jag kanske inte använt på min blogg men du blev kanske extra förtjust i en här. Kontakta mig så kan jag kanske ändra namnet :)

Om du skulle vilja ha en header är det bara att kontakta mig, skriv det i en fråga, i en komentar eller varför inte meila mig på: ellenh95@hotmail.com

Så kan ni  en aldeles egen och personlig header:)


Den senaste headern jag gjort ligger längst ner!


  

  



  

Av Ellen Hörnell - 14 mars 2011 21:17

Haha, då var det dags för en ny header igen :) Jag kan inte rå för att jag tycker om att sitta och pilla i photoshop och att det då blir en ny header :) Såå, vad tycker ni om denna? Kanske inte tycker att det blev super men man får träna :) Precis när jag sparat denna fick jag en ny idé. Haha, men denna får sitta ett tag nu :)

Har varit hemma från skolan i dag och så blir det i morgon också. Det suger värkligen för på onsdag har vi nationella i fysik... Det får helt enkelt gå som det går. Har haft riktigt ont i öronen i dag men inte så mycket feber.

Hoppas att ni har det bra i varje fall :)

Kram!

Av Ellen Hörnell - 13 mars 2011 20:49

Jaa, rubriken säger väl ganska mycket. Men så är det ocskå söndagskväll och här sitter jag och hostar. Jag hade feber förut så vi får se hur mycket skola det blir i morgon.   Får nog lägga mig tidigt i kväll så att jag får sova gott :)

Ni fick en liten bild där också!

Kram!

Av Ellen Hörnell - 13 mars 2011 10:46

Sitter i en fotölj hos pappa med en filt och mår sämre än i går. Tyckte att jag mådde lite bättre i går men det höll tydligen inte i sig. Men det blir kanske bättre under dagen för det var riktigt jobbigt att ligga ner.

Vi hade jätte kul igår med tonårsscout. Först lekte vi "minutenlekar". Ni vet det där programmet som går på ettan på söndagar. Det var super kul! Sedan blev det tacos och titta på melodifestivalen. Ja, vad ska man säga om den? Antingen tror jag att det blir rena fjaskot eller så blir han Europas Justin Bieber. Hah ne, den var ju bättre än Sanna nilsens låt i varje fall ;)

Vet inte riktigt vad som kommer hända idag. Det får vi väl se :)

Kram!

Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Ovido - Quiz & Flashcards