EllenKarin

Alla inlägg under februari 2011

Av Ellen Hörnell - 18 februari 2011 18:33

Nu har jag fått baka!   Och det var som vanligt kul. Inte cupcakes men goda kakor. Jag är väldigt för söta och goda småkakor. Men jag har bestämt med mamma att jag får ta och baka maatbröd också. Det är förstås kul det med men sötsaker är ju ändå sötsaker :)

De är glutenfria och har en suppergood chokladkräm i mitten. Mums!        

Innan jag bakade gick vi ut på en promenad. Mamma och lillebror har kommit hit och vi åker hemåt i morgon. Så klart hade jag med mig kameran. Alltid när vi går ut och går så måste jag hela tiden springa i kapp de andra. Jag stannar ju visserligen och tar kort på allt möjligt, men det blir lite jobbigt XD

    

Annars sitter jag bara och klickar runt på olika bloggar. Det kan vara kul det med :) Just det det är jufredag i dag!   Haha, blir kanske att titta på Let´s dance i kväll då.

Ha en bra helg!

Kram

Av Ellen Hörnell - 18 februari 2011 12:41

Tänker börja skriva in lite om vilka böcker jag läser eftersom jag läser så sjukt mycket :)

Har precis idag läst klart andra boken i Twillight serien.   

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Den var inte dålig men inte så sjukt bra som alla andra tycker. Det kanske bara är jag som är lite konstig. Ibland var det till och med lite för läskig för mig XD 

Hur som hellst så tycker jag ändå att den var bra. Jag gillar speciellt när böcker är tjocka och att det finns flera böcker i serien. Men jag tyckte inte att jag blev så "beroende" av dom :) 

 Den får 3 stora och en liten/5 fyrklöver av mig :)        

Av Ellen Hörnell - 18 februari 2011 11:56

Har precis kommit in efter en fototur. Provade att ta lite mer foton på fåglarna utanför. Vissa blev bra medans andra mindre bra :) Men så är det ju.

Kom precis på att jag inte lagt ut något recept på bloggen än. Det får jag ta och göra när jag kommer hem för då tänker jag baka smarriga cupcakes :) Tycker att det är superkul att baka. Synd bara att det inte blir av så ofta. Måste tänka på det, att göra det oftare:)

  

Vissa ville nog bara inte vara med på bild XD

Det blev ju såklart lite andra bilder än bara fåglar :)

                 

Oj, det blev ganska många bilder det . Hoppas att ni gillar dem!   

Tjao!  

Av Ellen Hörnell - 17 februari 2011 17:25

Hej igen!

Jag var till katterna idag. Det var mysigt och en utav dom som jag lekte med var helt tossig! Han hoppade rakt ner i vattenskålen för att få tag på leksaken. Stackarn.

Är inne på olika idor och pinar mig med att titta på olika systemkameror. Jag har inte råd (än) och då blir man lite hippsig av att titta på dem och dröma om att man hade en :) Har på något vis fastnat för Nikon. Jag är inte bäst på sådana saker, men de är snyggare XD Fast jag har ju min kamera och den duger än så länge :) Inte en systemkamera men Nästan! Och det blir ju bra bilder.

ÅÅ, nu känner jag hur magen kurrar av den goda pannkaksdoften nerifrån! Det blir gott det. Får gå ner och se til att det blir klart snart :)

 

Ha det gött!

  

 

Av Ellen Hörnell - 17 februari 2011 10:11

God morgon på er!

Jag sitter fortfarande i pyamas men orkar inte byta om än. jag vet inte varför men jag har börjat, på senaste tiden, att inte tycka om att sova för länge. Jag tycker att det känns som om jag missar massor av roligt jag kan göra på dagen XD Det låter lite konstigt men så är det :)

Hittade recept på cupcakes i mormor och morfars tidning. Det var länge sedan jag bakade. På tal om att baka. I går bakade jag och mormor rull rån. Jag har inte ätit dem någon annanstans än hos mormor och morfar. Men de är supergoda!

Vid 12 i dag ska jag till djurhemmet igen. Ska prata och klappa några katter igen :) Det bölir mysigt.

I går försökte jag få några kort på fåglarna som kommer till fågelbordet  här. Det gick sådär, men några fångade jag på bild:

  

Så, nu har jag nog inte mer att säga för stunden!

Hej!      

Av Ellen Hörnell - 15 februari 2011 17:27

Sådär! Nu fick jag lite tid till att skriva. Satt med en spanska sak, men nu är det klart!

Jag var där på djurhemmet idag och pratade med lite katter. Det var kul , men det är många som är mycket skygga och det är så synd att de har fått stå ut med saker förut som gjort dem så skygga. De är så otroligt söta och man skulle bara villa ta upp dem i knät och trösta dem och säga att allt kommer att bli bra, men det bågar de inte...

Har spelat lite piano i dag här hos mormor och morfar. Det är kul :) Har ju alltid spelat klarinett men skulle kankse vilja prova på att spela något annat. Piano kanske?

Annars har jag det bra här uppe. Lite kallt ibland bara :)

Jag har haft bloggen i snart en månad. Vad tycker ni? Är det något ni saknar eller vill ha mer av? Det är bara att komentera i så fall :)

Det var min dag det:) Kanske inte så intresant med det är supergött att ha lov!

Ha det gött! Kram  

Av Ellen Hörnell - 15 februari 2011 16:56

Usch! Jag fryser så förfärligt om fingrarna, som vanligt visserligen XD

Skriver lite mer snart:)

Av Ellen Hörnell - 14 februari 2011 18:48

Glad alla hjärtan dag på er!  

Har egentligen inte firad denna dag så speciellt, men det blev en liten hjärtkaka i morse till fikat :) Lite mysigt så. Tycker väl egentligen att det är lite konstigt med alla hjärtans dag. Man kan väl ge varandra hjärtan på alla dagar? Eller?

Skriver med bara röd text för att få tlite hjärtstämning. Kanske blir lite juligt, men det är ju bara idag :)

Som sagt så började dagen med en hjärtchokladkaka! Sedan kom mina kusiner hit och tog med mig in till stan. Det var supermysigt. Så jag har varit där hela dagen.

lägger ut några bilder på den fina kakan som jag garnerade och mormor bakade :)

    

Jag har kommit riktigt långt på baksidan av min tröja som jag stinckar. Det går riktigt bra och det är kul också :) Har aldrig stickat en tröja förut så det är lite spännande! Lägger ut en bild på hur långt jag kommit.^^

  

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram!   

 

Rösta!

Hur hittade du min blogg?
 Rampljuset
 Hajpa
 Facebook
 Fick reda på bloggen genom dig
 Slumpade blogg
 Sökte
 Länk från annan blogg
 Övrigt

INFO!

Det är helt förbjudet att kopiera någon av mina bilder på denhär bloggen! (C)

Tack!

Detta är jag :)

Fundersam över något?

12 besvarade frågor

Vad är klockan?

Ritat

 

Kategorier

Foton från i år

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gå hit!

Detta har hänt senast

Arkiv

Gångna år

Alla mina söta besökare ^^

Sök i bloggen

icon

Följ mig :)


Ovido - Quiz & Flashcards